donderdag 22 augustus 2013

Calgary, Alberta (85 km)

De laatste dag van reis. Voor 11 uur moest de camper terug zijn. De verhuurder had geen opmerkingen en we kregen zelfs een dag huur terug ivm de wissel in april. Op de voorruit na heeft de rv het 21.000 km goed gehouden. Om half vier steeg ons vliegtuig op om er voor te zorgen dat we vrijdagochtend op Schiphol landen.

woensdag 21 augustus 2013

Bow Valley Campground, HW1, Alberta, (73 km)

In de nationale en provinciale campgrounds worden aan het begin van de avond vaak een educatief programma aangeboden in het amphietheater. De lokale ranger houdt dan een leerzaam praatje over de dieren, bomen en/of planten in de omgeving. Meestal overstijgt het niveau niet dat van een spreekbeurt op de middelbare school. Op onze laatste avond in Canada hebben we gezien dat het ook anders kan. De ranger hield een wervelende onemanshow compleet met liedjes en raps. Natuurlijk  ging het over beren.

dinsdag 20 augustus 2013

Lake Minnewanka, Banff, Alberta (89 km)

Onze laatste dag in de bergen. We kamperen wederom aan een meer. Veel wandelingen zijn hier afgesloten vanwege het bessenseizoen, want beren houden van bessen. Opnieuw mooi weer maar wel wat frisser dan we gewend zijn. Onze laatste spullen die we niet mee terugnemen  (bijl, hamer, BBQ tangen) ditmaal weggegeven aan Duitse vakantiegangers die net op pad gingen.

maandag 19 augustus 2013

Lake Louise, Alberta (34 km)

Op zo'n 14 km van Lake Louise ligt het kleinere en omzoomd door hoge toppen Moraine Lake. Van hieruit een wandeling gemaakt naar een ander meertje door grizzly gebied. Het werd best wel een spannende wandeling dankzij het waarschuwingsbord. We waren vroeg en drie Duitse meisjes waagden zich met ons aan de wandeling. Ze keerden echter snel weer terug en dat deed ook het gezin dat achter ons liep. Zo waren we nog maar met z'n tweeën op pad en dat is geen groep van minimaal vier. Hard pratend en af en toe in de handen klappend, zoals we geleerd hadden, zijn we bij het meertje aangekomen. Al snel na ons volgden er anderen. De terugweg hebben we fluitend gedaan. We waren lang niet meer de enigen op het pad, maar we hadden natuurlijk nog een grizzlybeer tegen kunnen komen.

zondag 18 augustus 2013

Lake Louise, Alberta (52 km)

Vandaag opnieuw een terugblik. Op 24 april kampeerden we hier tussen de sneeuw. Op de foto die dag gemaakt is het meer nog bevroren en loopt er een handjevol toeristen rond. Vandaag de onderste foto gemaakt van het prachtige azuurblauwe meer met op de achtergrond het nog met sneeuw/ijs bedekte gebergte. Nu lopen we rond tussen de honderden andere dagjesmensen.

zaterdag 17 augustus 2013

Johnston Canyon Campground, HW 1A, Alberta (33 km)

Mooie wandeling door en langs de Canyon gemaakt naar een bergweide met 'inkpots'. Dit zijn kleine meertjes die gevuld worden door opborrelend water. Op 24 april wilden we dezelfde wandeling maken, maar toen kwamen we niet ver vanwege de sneeuw en ijs die het pad onbegaanbaar maakte.

vrijdag 16 augustus 2013

Banff, Alberta (21 km)

We zitten op een camping  met 1100 plaatsen (niet dat we dit merken want alle plekken zijn ruim bemeten) en toch of misschien juist wel vanwege de grootte lopen hier beren rond. Vanochtend midden op de camping er een in een boom. Dus vandaag opnieuw een berenfoto. Verder hebben we gewandeld en het plaatselijke, interessante museum bezocht.